Sunday, February 15, 2009

Selasa 7.49pm
Assalamualaikum….
Sudah agak lama aku tak tulis luahan hatiku ini…hmm..actually, arini aku lgsg tak pi kelas…tak da mood ja…rasa malas ada…entah la tak tau knapa…rasa blur aje…
Korang nk tau apa perkembangan terbaru aku skrg ye? Sekarang aku dah ada relationship dgn someone…hmm org tu aialah adik likin sndri…aku sndri pn tak tau mcana wari boleh ska kt aku… aku juz bg pluang untuk hatiku terima cnta die…aku tak nak hbgn aku renggang macm ape yg terjadi dgn likin…walau bagaimanapun likin tetap istimewa dlm hati ku…aku susah nak lupakan die tapi itu tak bermakna aku tak beri peluang utk org lain myintai aku…sekarag aku try bagi peluang pd hati kau utk terima kehadiran wari…sekarang kami baru mula mgenali walaupun kami dah lama kenal sejak kecil tapi tak semua perkara aku tahu pasal wari..btol tak?
Wari pn dah tahu pasal aku pnh bkawan dgn abg dia dlu, so aku tak dia salah faham plak..tapi kdg2 tak semua rahsia kita perlu diketahui oleh pakwe kita kan..setuju tak dgn pendapat aku… by the way, aku juga dah lama bkenalan dgn sorang laki bernama zack…kami bkenalan mlalui hp…actually aku sndiri tak pernah jmpa zack tu…bukan tak nak jmpa tapi entah la…perasaan takut nak bjumpa dgn org asing tu ada…lagi pun kita bukan boleh pcya sgt dgn hbgn mlalui alam maya ni… aku ada gak plan nk jmpa zack ni tapi aku batal kana je bila piker baik dan buruknya bila bjumpa org asing…lagi pun aku tak nak family aku marah bila tau pasal ni nanti… aku kena fikir akibat yg akan terjadi kalu aku buat keputusan yang tburu dan ikut nafsu ni… Alhamdulillah, Allah masih sayang pada aku dgn kurniakan padaku akal utk berfikir… dgn akal fikiran ni aku telah buat keputusan utk menahan emosi dan kehendak aku dulu.mungkin ada hikmahnya bila kita bersabar… lagipun Allah amat menyukai org yang bersabar dan nikmat sabar itu hebat dari segala2nya…
Selain daripada itu, aku juga berfikir tentang mak abah aku..aku tak nak mereka kecewa dgn aku lagi..cukup lah dgn segala pengalaman yag pernah aku alami… setiap kejadian yang berlaku mesti ada sebabnya… oleh itu, setiap apa yang kita lakukan mstilah bmula dgn niat baik…niat adalah penentu segala tingkah laku kita… wallahualam…

No comments:

Post a Comment