Sunday, February 15, 2009

Sabtu 14 Feb 2009
1.11pm
Arini aku bangun tido lambat,dekat tengahari baru bangun..subuh pun tak bangun...teruk tol aku ni kan...huhuh isk,isk,isk aku pun jahat sangat tak bangun solat subuh...rasa bersalah sangat-sangat...macam mana Allah nak tolong kalu aku malas nak ikut suruhan dia...apa yang Tuhan suruh buat aku tak mau buat... jahatnya aku ni...aku tak nak jadi hambaMu yang ingkar... Astaghfirullahalazim... ape nak jadi kat aku ni pun tak tau la...now aku tangah pikir sama ada nak putuskan hubungan aku dengan pakwe aku sekarang atau tak...hmmm aku baru ja dapat mesej dari pakwe aku dan dia memang marah bila aku cam nak minta putus...aku bukan tak nak bercinta tapi aku takut bila bercinta macam-macam benda tak elok boleh terjadi daripada yang eloknya...
Faham-faham sendirilah apa maksud aku..bila kapel ni ada ja hasutan yang nak menyesatkan kita tambahan pulak yang tak ada ikatan pernikahan yang sah...bila berkasih semuanya indah-indah belaka... kadang-kadang kita lupa tujuan asal kita...aku nak bagi komitmen pun tak boleh sangat bila bercinta ni...penat jadi orang yang hipokrit...menyintai orang yang tidak aku cintai...kalu boleh aku nak kapel dengan orang yang aku cintai dan biarlah hubungan tu kekal dan mendapat restu family aku...aku tak nak hubungan yang melebihi ikatan suami isteri sedangkan time tu belum berkahwin lagi...entah la agak-agaknya jodoh aku maybe aku akan suruh family aku yang tolong pilihkan kot...
Sekarang aku dah kembali single..huhu sedih tu ada la jugak tapi aku malas nak fikir sangat..bukan aku tak pernah frust camni tapi dah selalu sangat...nasib baik la aku ni jenis sedih sekejap je...nak hilangkan sedih aku ni aku akan menyibukkan diri aku dengan kerja-kerja assigment dan keluar dengan kawan2...kalu sebelum ini aku mampu bertahan tanpa pakwe selama 2 tahun lebih ini tak kan la untuk kali ini aku tak mampu bertahan sampai aku habis study dan bekerja...
Sekarang secara sah nya aku dah betol-betol putus kapel dengan nazri...kami dah tak ada ape-ape lagi...aku jangka dia mesti akan jumpa perempuan yang akan sayang kat dia seperti mana aku minta putus dengan likin dulu... aku tak atau sama da keputusan yang aku buat betul atau tidak...mungkin aku akan rasa kepedihan seperti mana yang pernah aku alami dengan likin dulu...ok lah sekarang aku nak sambung study nad solat jap...soal jodoh biarlah aku tak nak fikir sangat...berkawan biar seribu berkasih biar satu...so sekarang aku nak berkawan aje..kalau ada perasaan pun,biarlah ia terpendam kat hati ini andai itu lebih baik...dan tidak menyusahkan orang lain dan tidak terlalu memberi harapan kepada orang lain..wasalam...

No comments:

Post a Comment